1. Kiedy mogę zacząć doładowywać kartę przez Internet?
Aby mieć możliwość doładowania karty przez Internet należy pojawić się raz w okienku kasowym z EM-kartą i dokonać zakupu biletu miesięcznego u kasjera. W trakcie tej operacji zostanie aktywowana na karcie opcja sprzedaży przez Internet. Zakup doładowania przez Internet będzie możliwy już na kolejny miesiąc. Doładowanie polega na zakupie biletu na tę samą trasę lecz na kolejny okres.
2. W jaki sposób informacja o zakupie doładowania przez Internet trafi na moją EM-kartę?
Bileterki w poszczególnych autobusach po pewnym czasie otrzymają informacje o dokonanym zakupie biletu przez Internet. W trakcie pierwszego przyłożenia EM-karty do bileterki w nowym okresie, po poprawnej weryfikacji nastąpi automatyczne zapisanie biletu na EM-karcie.
3. Co zrobić, jeżeli po wejściu do autobusu bileterka jeszcze nie rozpoznaje doładowania kupionego przez Internet?
Należy okazać kierowcy kod weryfikacyjny otrzymany w trakcie zakupu przez Internet. Kierowca wprowadzi kod do bileterki i bilet zostanie zapisany na EM-karcie. Kod weryfikacyjny znajduje się w potwierdzeniu zakupu biletu otrzymanym w mailu lub SMS-ie po zakończeniu procesu zakupu biletu przez Internet. Sugerujemy zakup biletu z wyprzedzeniem, co najmniej 2 dni przed rozpoczęciem nowego okresu. Wtedy informacja o zakupionym bilecie powinna trafić do każdego autobusu i stosowanie kodu weryfikacyjnego nie będzie potrzebne.
4. Czy mogę doładowywać przez Internet bilet miesięczny ulgowy?
Tak. W trakcie pierwszego zakupu biletu u kasjera należy okazać dokument uprawniający do ulgi. Kasjer wprowadzi do systemu dane dotyczące dokumentu w tym termin ważności ulgi. Doładowanie biletu ulgowego przez Internet będzie można wykonać już na kolejny miesiąc.
5. Czy mogę zakupić przez Internet doładowanie dla biletu ulgowego, gdy minął termin ważności mojego dokumentu?
Jeżeli minął termin ważności dokumentu uprawniającego do ulgi, to nie można doładować przez Internet biletu z ulgą. Konieczna jest prolongata uprawnień do ulgowych przejazdów z EM-kartą w kasie.
6. Co zrobić, gdy otrzymałem nowy dokument uprawniający do ulgi?
Należy pojawić się w okienku kasowym i okazać nowy dokument uprawniający do ulgi. Kasjer wprowadzi do systemu dane o nowym dokumencie razem z datą ważności ulgi.
7. Jeżeli przez miesiąc lub dłużej nie korzystałem z EM-karty i jej nie doładowywałem to czy mogę doładować ją przez Internet na kolejny okres?
Nie. Należy ponownie pojawić się z kartą w okienku kasowym i doładować u kasjera. Doładowanie przez Internet będzie na nowo aktywowane i będzie można wykonać doładowania przez Internet na kolejne miesiące.
8. Czy w przypadku zgubienia EM-Karty lub paragonu fiskalnego mogę korzystać z przejazdów tylko na podstawie EM-Karty lub paragonu fiskalnego?
9. Jeżeli zgubię EM -Kartę lub ją zniszczę to czy dostanę nową za darmo?
Nie. Wydanie drugiej karty wiąże się z uiszczeniem opłaty w wysokości 10 zł brutto.10. Czy w przypadku utracenia EM-Karty mogę korzystać z przejazdów tylko na podstawie paragonu fiskalnego?
Nie, ale w takiej sytuacji po okazaniu paragonu i uiszczeniu opłaty w wysokości 10 zł brutto moża otrzymać nową EM – Kartę z ważnym biletem.11. Jak należy przechowywać EM-Kartę?
Em – karta nie wymaga specjalnych warunków przechowywania. Należy ją jednak chronić przed zbyt wysoką temperaturą (powyżej 50◦C) i uszkodzeniami mechanicznymi. Wewnątrz urządzenia znajduje się wbudowana antena, dlatego nie należy EM-Karty zginać, ani nosić np. w tylnej kieszeni spodni.12. Typowe komunikaty błędów możliwych do wystąpienia:
„BŁĄD ODCZYTU EM-KARTY” – Karta była przyłożona do czytnika zbyt krótko. EM – Kartę należy więc przyłożyć do czytnika ponownie i przytrzymać ją przez około 2 sekundy.
„BŁĄD DANYCH EM-KARTY” - EM-Karta nie została zaprogramowana prawidłowo podczas kupna biletu. Należy zgłosić się do kasy biletowej, w której przeprowadzą awaryjne programowanie karty.
„NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI” – Bilet zapisany w EM – Karcie stracił ważność. Należy zakupić nowy bilet.
„NIEWŁAŚCIWA TRASA” - Bilet na EM-Karcie nie obejmuje konkretnego przystanku lub trasy, z której pasażer chce skorzystać. W takiej sytuacji należy przedstawić kierowcy bilet papierowy. Wystąpienie takiego problemu należy zgłosić w kasach biletowych, gdzie dane EM-Karty zostaną bezpłatnie skorygowane.
“EM-KARTA ZASTRZEŻONA” – EM-Karta pasażera znalazła się na „czarnej liście” kart zablokowanych. Kierowca ma prawo zatrzymać taką kartę do wyjaśnienia. Najczęstszą przyczyną pojawienia się karty na „czarnej liście” jest zgłoszenie przez właściciela zaginięcia karty lub jej kradzieży.